Ny blogg!

Nouw.com/saraagustafsson 
Hoppas ni kommer följa mig där 

Tips mottages!

Ni får gärna kommentera och skriva va ni vill att jag ska skriva, va vill ni veta om just mig? Tips mottages! Och ja ställ en massa frågor :) bara kul om ni undrar saker :) 

Hemkommen från kvällsjobb

idag har min dag bestått av att rida ett pass i paddocken med glee, passet gick riktigt bra, börjar få en sjukt bra tempo, han lyssnar och försöker verkligen göra allt jag ber om, han kan om han bara vill :) som avslutning skrittade vi ut i skogen. En underbar känsla, Jag har verkligen världens bästa häst på alla sätt och vis, så otroligt glad att jag fann just honom! Efter jag skrittat honom blev de att göra ordning nästa häst och där blev de en liten barbacka tur i skogen. Underbart i detta fina vädret! Efter stallet var de dags att bege sig hemmet där maten väntade och till mat blev de potatismos och Nuggets, som Victor ställt sig och gjort :) underbara kille! 😘 
Duschade och slängde på mig jobbarkläderna, och var på jobbet där de gick väldigt bra de med, trots att jag inte varit på den avdelningen på väldigt länge :) 
En väldigt bra dag där jag haft att göra hela tiden och dagen gått fort, och inte nog med det verkligen underbart väder!! Nu är de vår på riktig. Tänkte krypa ner i sängen bredvid min underbara sambo är ganska trött.
Godnatt mina fina läsare! 





Godmorgon! :)

Godmorgon! Va tillgänglig idag för att jag anade att jag skulle få jobb, samt att jag inte hade något annat för mig, så vaknade av att jag fått sms om att jag ska jobba 14:15-21:15 så lite extra pengar är alltid bra, välbehövligt ;) 
Ligger dock kvar i sängen, ska snart dra mig upp så jag hinner rida innan det bär av till jobbet. Glee får jobba i paddocken, så roligt att rida honom nu när jag vet exakt hur jag ska göra på bästa sätt för att han inte ska hålla på att dumma sig. 



Underbar ridtur i vårsolen! ☀️

Hämtade upp Emma vid bussen klockan tolv, åkte hem lagade lite mat och sen satte vi på oss stall kläderna och gick till stallet, underbart väder verkligen! Vi tog en väldigt lång och härlig runda i skogen på två timmar. Svettiga hästar plus ryttare när vi kom tillbaka till stallet :) det gick super duper bra, glee fick öva mycket på lugn trav och Majken fick också öva mycket på lugnt tempo och inte hålla på att tävla. Så nöjd över oss idag 😃👍 
Imorgon är jag ledig också, planen är att rida båda hästarn, Majken i skogen eller på paddocken, har inte riktigt bestämt mig än, och glee ska jag jobba i paddocken :) 





Godförmiddag på er!

Har inte sovit så bra inatt, fick mensvärk från helvetet och förstår inte varför jag just ska få de på natten... Värmde vetekudden och sen kunde jag sova, vaknade halv tio. Låg kvar i sängen och myste lite med min älskade sambo :D så mysigt, gick upp och åt frukost tillsammans, bacon mackor och så gott :) snart ska jag hämta Emma! :D så underbart! 


Jag måste va knäpp?!

Slutade som sagt 21:30 och när jag kom hem fick jag ett ryck, började städa sovrummet,köket och vardagsrummet( eller ja en bit av det) och tog hand om disken. Kände att de va skitigt att jag inte klarade av en dag till.. Förstår inte hur Victor kan stå ut med de ? Ajja, nu är de färdigt och jag kan pusta ut ;) sitter just nu och kollar på film och äter knäckemacka. Inte alls trött, och kan ju va uppe hur länge jag vill med tanke på att jag är ledig imorgon :) skönt de! 




Underbart vårväder! ☀️

Idag fick glee vara en liten promenadhäst Till gästerna som vill testa att rida, först ut va lillkillen på två år, han satt framför mig och han tyckte de va så kul att rida, skrek hela tiden "iiiiiddddaaa, hääääst iddddaaaaa" så gulligt :') sen va de mellersta killen och han fick sitta i sadeln själv medans jag gick bredvid och höll i glee. Sen sist ut var den äldsta flickan hon ville rida lite själv så hon fick rida i paddocken, lite skritt och trav. Gick super och glee är så snäll! Som om han förstår att de sitter en liten flicka på ryggen som inte kan så mycket, hur snäll som helst! 
Jag hoppade upp en stund och red en liten runda i skogen i skritt bara så han fick strecka ut benen, och bara gå. Väldigt mysigt :) skötte sig mycket bra där också.
Majken red jag också en tur i skogen, barbacka! Så otroligt mysigt, så duktigt :)
Nu har jag precis duschat ätit lunch och nu ska jag bara ta det lugnt med en film till jobbet kallar, jobbar idag 15:45-21:30 :) 


Flickan "Ester" som rider glee, hon tyckte de va veckans höjdpunkt. 

Godmorgon!

Ska snart klä på mig och sticka till stallet, på schemat idag är att rida glee i paddocken & Majken en liten runda i skogen. 


Natti natti!

Gårdagens träning gick riktigt bra stundtals.. Tills i slutet då han fick värsta rycket och vägrade gå fram, utan bara backade och backade, rev hela paddocksstängslet, så min älskade sambo fick lite extra jobb idag.. 
Iallafall, idag hade jag långpass 7:00-20:30 hela dagen har jag varit sjukt trött. Men kämpade igenom passet. Kom hem vid nio satte mig och kollade på film, och ska snart sova, ganska trött och istället för att lägga sig sent så lägger jag mig i lagom tid och vaknar lagom tidigt :) imorgon är dagens planer att rida hästarna och sen jobba 15:45-21:30 :) 

Godmorgon!

Godmorgon! 
Elmia var lika kul som förra året, underbara människor som var med, dock tyckte jag inte A6 va så roligt detta året så åkte hem vid tio, skönt att inte komma hem för sent heller ;) 
Idag är dagens planer, blivit bjuden på påskmiddag hos mina svärföräldrar mumsigt! Rida ut i skogen med Majken, träna dressyr med glee inför en intruktör :) ska bli spännande och hoppas det går bra för oss :)

Elmia!

Ställde klockan på åtta, åt påskfrukost som dem hade i caféet, as gott! Åkte till Jönköping där elmia stod på schemat :) glad påsk på er! 🐣🐥







Riktigt stolt hästägare till världens bästa häst!

Idag stod tömlongering på schemat, där han fick trava över 8 cavaletti bommar. Han gjorde de riktigt snyggt, satt som en smäck! Lugnt och fin trav, lyfte fint på benen och ja allt va så himla snyggt! Underbara häst! 
Löshoppade Majken hon var också så sjukt duktig!! :) 




Godmorgon! :D

Ledig dag idag, vaknade av att Victor väckte mig och sa att han hade gjort en överraskning till mig, gick upp och kom till köket och där stod de våfflor som han hade gjort till frukost. Världens mysigaste sambo! 
Har möte på jobbet 14:00-16:00.
Dagens planer är att jag ska ligga i sängen och dra mig en stund till, åka till mötet, åka hem och motionera hästarna. Glee ska jag tömlongera och Majken rida i paddocken :) 



Godnatt!

Sjukt trött, somnade rätt sent igår så för att inte va trött imorgon när jag har ett sådant hästpass från 7:00-20:30 ska jag ta och nana kudden. Godnatt! :) 

Ni får gärna ställa en massa
Frågor om allt och inget, så 
Kul om ni vill veta mer om 
Mitt liv eller om mina hästar! :) 
Bara till att ställa frågor :)